slot88
فروشگاه اینترنتی وودمارت پلاس

blog

توان اسپیکر چیست و چه تفاوتی بین توان واقعی و توان اسمی وجود دارد؟

توان اسپیکر چیست؟ این یکی از سوالات متداولی است که خیلی از افراد به دنبال جوابی برای آن هستند و هنوز به جواب درستی نرسیده اند. توان اسپیکر یک مشخصه بسیار مهمی است که هر اسپیکر از آن دارا است و باید حتما در زمان خرید اسپیکر به آن توجه کنید.
اگر سوال توان اسپیکر چیست ذهن شما را نیز درگیر کرده و مثل همه به دنبال جواب برای این سوال هستید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا شما را با انواع مختلف اسپیکر و توان های آنها مانند فروش عمده پارتی باکس انزو آشنا کنیم.

توان اسپیکر چیست و چه تفاوتی بین توان واقعی و توان اسمی وجود دارد؟
وارد کننده محصولات انزو
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
پرشین گلف

توان اسپیکر چیست؟

قبل از اینکه با مدل های مختلف اسپیکر و توان های آنها آشنا شوید باید بدانید که توان اسپیکر چیست تا اصل مطلب را بهتر درک کنید. در جواب به این سوال مهم باید به شما بگوییم که توان اسپیکر یعنی توان الکتریکی که از یک تقویت کننده صدا به بلندگو منتقل شده باعث ایجاد صدا می شود. این توان را بر حسب وات محاسبه می کنند.
هر چقدر که توان اسپیکر بیشتر باشد مقدار انرژی که از تقویت کننده صدا گرفته شده بیشتر است و در نتیجه باعث حرکت محکم تر دیافراگم و تبدیل به صدا می شود. پس هر چقدر که توان اسپیکر بیشتر باشد صدا اسپیکر نیز زیادتر خواهد بود.

توان اسپیکر چیست؟

آشنایی با توان اسپیکرهای مختلف از برندهای معروف

در این بخش از مقاله قصد داریم که به اصل مطلب، یعنی جایی که در آن قرار است با شما اسپیکرهای برندهای مختلف و اینکه “توان اسپیکر چیست” را بررسی کرده و با توان های آنها نیز آشنا شویم.

محصولات awei

برند awei یکی از برندهای معروف در ساخت اسپیکر است که محصولات آن امروزه در سراسر جهان موجود است و همه از آنها استفاده می کنند. این شرکت با طراحی و زیبایی که در محصولات خود به خرج داده است توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

یکی از محصولات این شرکت اسپیکر Awei Y331 است که طراحی بسیار زیبایی دارد. توان این اسپیکر 10 وات است که این توان برای یک اسپیکر قابل حمل بسیار مناسب است و می تواند در سفرها و … نیاز شما را برطرف کند و شرکت پرشین گلف یکی از شرکت هایی است که در حوزه ی فروش عمده awei فعالیت دارد.

محصولات awei

محصولات enzo

شرکت انزو نیز از دیگر شرکت هایی است که در حوزه ساخت اسپیکر با توان های مختلف فعالیت می کند و تا به امروز توانسته است که محصولات قدرتمندی را تولید که توان رقابت با شرکت های دیگر را داشته باشد.

از محصولات پرفروش و محبوب این شرکت می توانیم به اسپیکر انزو مدل SL-111 دو تکه است. این اسپیکر به صورت دو باند می باشد که هر کدام از باندهای آن توان خروجی 3.5 وات دارد که می تواند برای اسپیکری در این ابعاد کوچک مناسب باشد و شرکت پرشین گلف که وارد کننده محصولات انزو در بازار است سابقه درخشانی در این زمینه دارد.

محصولات aula

شرکت پرشین گلف که وارد کننده محصولات آئولا است یکی از شرکت هایی است که محصولات این شرکت معتبر را به ایران وارد می کند. شرکت آئولا از شرکت های قدیمی در ساخت اسپیکرها مختلف با توان های بالا و زیبایی زیاد است که شما کمی جستجو می توانید از شهرت زیاد این شرکت مطلع شوید.
یکی از محصولات این شرکت آئولا که خیلی از افراد مخصوصا گیمرها از آن استفاده می کنند؛ اسپیکر گیمینگ لپ تاپی آئولا مدل N-108 است که خیلی طراحی زیبا و دلربایی دارد. این اسپیکر دارای نورها و رنگ های RGB است که جلوه خاصی به این اسپیکر داده است. توان این اسپیکر نیز مانند اسپیکر معرفی شده در بخش قبلی 10 وات است و از صدای مناسبی برخوردار می باشد.

محصولات aula

چه تفاوتی بین توان واقعی و توان اسمی وجود دارد؟

حالا که با جواب سوال توان اسپیکر چیست آشنا شدید و همچنین چند مثال از برندهای مختلف را مطالعه کردید؛ اکنون باید به شما بگوییم که توان واقعی با توان اسمی چه تفاوتی دارد که در هنگام خرید بهتر تصمیم گیری کنید.

توان اسمی اسپیکر همانطور که از نامش پیداست توانی است که روی اسپیکر درج شده است که نشان دهنده مقدار خروجی اسپیکر یا باند می باشد که این مقدار معمولا درست نیست که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

توان واقعی یعنی توان اصلی که اسپیکر یا باند قادر به پشتیبانی آن می باشد و می توانند آن خروجی را بیرون دهد. توان اسمی که روی بسته بندی باند یا اسپیکر درج شده است معمولا بیشتر از توان واقعی اسپیکر است و اسپیکر قادر به خروج آن توان نخواهد بود. شاید برایتان سوال باشد که چرا توان واقعی روی محصول درج نمی شود و به جای آن توان اسمی روی بسته بندی نوشته می شود؟

در جواب به این سوال باید به شما بگوییم که یکی از دلایل این کار می تواند نوعی بازارگرمی و بازاریابی باشد. چون بیشتر افراد به دنبال اسپیکرهایی با توان بالا هستند. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که توان اسمی نمی تواند اختلاف زیادی با توان واقعی داشته باشد.     شما می توانید در سایت پرشین گلف که فروش عمده پارتی باکس انزو را انجام می دهد اطلاعات بیشتری راجب اسپیکرها بدست آورید.

کلام آخر درباره با توان اسپیکر چیست

شما در این مقاله آموختید که توان اسپیکر چیست و با چه یکایی محاسبه می شود. همچنین با چند مثال از برندهای مختلف آشنا شدید و توانستید تفاوت بین توان اسمی و واقعی را بیاموزید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع:

bax music

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

LinkedIn
WhatsApp
Twitter
سبد خرید
فروشگاه
0 علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من